Gezocht: Grensoverschrijdende stageplaatsen

Archief
Nieuwsbericht van dinsdag 06 juni 2017
INTERREG-Project Dynamic Borders

Het aantrekken van vakpersoneel is het centrale thema voor de toekomst. Stageplaatsen zijn een geschikt middel om scholieren en studenten kennis te laten maken met verschillende beroepen, branches en bedrijven. Tijdens een stage kunnen de stagiaire en het bedrijf immers ervaren wat ze van elkaar vinden. Dit thema is ook binnen het grensoverschrijdende INTERREG-project ‘Dynamic Borders’ van de gemeenten Weeze, Goch, Bergen, Gennep, Boxmeer en Cuijk opgepakt. In samenwerking met het Stagebureau Land van Cuijk en Noord-Limburg in Boxmeer en Agrobusiness Niederrhein worden stagiaires en bedrijven aan beide zijden van de grens met elkaar in contact gebracht.
In deze grensoverschrijdende regio is een veelvoud aan roc’s, hogescholen en universiteiten aanwezig die gebruik kunnen maken van het stagebemiddelingsbureau in Boxmeer. Door stages aan te bieden kunnen jonge vaklieden, die niet uit de regio komen, maar ook studenten en scholieren uit de regio geënthousiasmeerd worden voor bedrijven uit met name de agrofoodketen.
Om dit te bereiken is de werkgroep ‘Stagebureau’ vanuit het INTERREG-project “Dynamic Borders” opgericht. Duitse en Nederlandse bedrijven worden doelgericht benaderd om stageplaatsen aan te bieden. Om stagiaires sneller te kunnen bemiddelen is een online enquête uitgezet, waarin de concrete behoeften van ondernemers t.a.v. stageplaatsen geïnventariseerd worden. Meer informatie over het Stagebemiddelingsbureau in Boxmeer vindt u via www.ervaarhet.nl en info@ervaarhet.nl.

INTERREG Deutschland-Nederland

Het project ‘Dynamic Borders’ wordt in het kader van INTERREG Deutschland-Nederland uitgevoerd en financieel ondersteund door de deelnemende gemeenten, bedrijven en de provincies Limburg, Noord-Brabant en het MWEIM NRW (Ministerium für Wirtschaft, Energie, Industrie, Mittelstand und Handwerk). ‘Dynamic Borders’ wordt door het INTERREG-projectmanagement van de Euregio Rijn-Waal in Kleef begeleid.