Deel dit artikel ‹ Terug

Met kracht komt schuttingpraat ten einde

Geplaatst op: maandag 16 maart 2015


Op 22 maart aanstaande komt Schuttingpraat met kracht ten einde. Aannemer BAM heeft de ruimte waar de bouwschutting staat nodig om te kunnen beginnen met de aanleg van de stoepen en de entree van de nieuwe schouwburg. Als ‘sterke afsluiter’ krijgt Ielja Strik haar plek op de “Schutting of dreams”. Ze tilde in haar leven meer kilo’s dan er palen aan de oude Romeinse brug zaten. Ze is gevraagd om de beroemde “Poeh-Poeh” stenen terug te brengen naar de vernieuwde schouwburg van Cuijk. Met deze symbolische terugkeer van de hardstenen “Poeh-Poeh” stenen komt de campagne “Schuttingpraat” definitief ten einde. Deze succesvolle campagne heeft menig Cuijkenaar maandenlang op velerlei manieren bezig gehouden. 
 
Tijdens de openingsfestiviteiten eind september 2015 zal schuttingpraat een bijzonder onderdeel vormen van het feestelijke programma. Ook de gelukkige winnaars van de vrijkaartjes, ontvangen een uitnodiging om tijdens een feestelijke ceremonie bij hun welverdiende prijs op te komen halen. 
 
Publiek speelde de hoofdrol
De bouwschutting van Schouwburg Cuijk was bekleed met een bijzonder doek. Iedere 2 à 3 weken kwam er een originele foto van een 'Schouwburger' op de schutting. Een 'Schouwburger' was iemand die een duidelijke relatie had met Land van Cuijk & Maasduinen en/of  Schouwburg Cuijk. 
 
Huh? Wat zeiden ze?
Het publiek kon via de website Schuttingpraat.nl een tekstballon indienen en bepalen wat de 'Schouwburger' te melden had.
 
De leukste tekst won vrijkaartjes
De inzendingen werden door een jury beoordeeld op humor, relevantie en creativiteit. De beste won vrijkaartjes voor het theaterseizoen 2015/2016, kreeg een vermelding in de galerij op de site én de tekst kwam op de schutting.
 
Schouwburg Cuijk: het wachten is bijna voorbij
De campagne 'Schouwburg Cuijk, het wachten meer dan waard' was bedoeld om het publiek tijdens de bouwperiode een bijzonder 2-dimensionaal straattheater te bieden, waarin het zélf de hoofdrol kon spelen.
 
Dit was Schuttingpraat.nl
De interactieve on- en offline marketingcampagne waarin theater en humor de boventoon voerden is voor Schouwburg Cuijk bedacht en gerealiseerd door Di-visie, corporate identity & branding. 
 
Idee, ontwerp en realisatie: Di-visie, corporate identity & branding
Met dank aan: Di-visie, corporate identity & branding, Cybox - internet communicatie, Berry Poelen - Fotografie Hagemann, Aben Reclame - drukwerk bouwzeil en aanvullende stickers, Breedbeeld producties timelapse opnames en online streaming, Betsie’s kledingverhuur en Smit Leasing voor het ter beschikking stellen locatie camera timelapse. Deze bedrijven werken gedurende de looptijd belangeloos mee aan de voortgang van het project. 
 
Selectie van de Schouwburgers in de rij: een externe denktank in samenwerking met Schouwburg Cuijk
 
Het resultaat van deze unieke samenwerking was vanaf 16 mei 2014 tot en met 22 maart 2015 te zien op de schutting aan de voorzijde van de schouwburg in het centrum van Cuijk en online op www.schuttingpraat.nl 
 
Website: schuttingpraat.nl 
Facebook: schuttingpraat
Twitter: schuttingpraat
advertentie