Deel dit artikel ‹ Terug

Wereld record picknicken in Mill geslaagd

Geplaatst op: maandag 7 juli 2008


Stichting Activiteiten Mill is er zondag 6 juli in geslaagd het wereldrecord picknicken te verbeteren. Het record stond sinds 25 mei op 649 deelnemers. Dit record, gevestigd in Rotterdam, werd in het Millse Landschapspark op maarliefst 1004 gezet. Hiermee veroverde de organiserende stichting het officiële wereldrecord.

Het begon allemaal met een idee van Anke vd Heuvel, prinses carnaval 2008. “We zouden een grote picknick moeten organiseren in het Landschapspark.” Stichting Activiteiten Mill vond dat wel wat en startte de organisatie. Al vrij snel bedacht men dat een wereldrecord picknicken ook wel zou moeten kunnen. Een datum werd gekozen, promotie werd gestart, notaris besproken, appels en eieren voor deelnemers ingeslagen en voorzieningen in het park als toilet, EHBO, muziek en aankleding geregeld.
Het was tot het laatst toe spannend voor de organisatie. Er waren wel toezeggingen van buurtschappen, vriendenclubs en enkele families, maar 650 mensen naar het park krijgen om gezamenlijk te picknicken is toch erg veel. De weergoden waren SAM goed gezind waardoor veel bezoekers richting het Landschapspark in Mill kwamen. Terwijl nog veel picknickers met picknickmanden, dekens en tuinstoelen stonden te wachten voor ze het park in konden, was het benodigde aantal van 650 deelnemers al behaald.
Iets na één uur maakte notaris Mark Wilhelm van notariskantoor Reijs en Wilhelm uit Mill het officiële aantal deelnemers bekend wat hij in een akte had opgenomen. Het waren exact 1004 deelnemers die gelijktijdig in het Landschapspark deelnamen aan een gezamenlijke picknick. Hiermee behaalde Stichting Activiteiten Mill het officiële wereldrecord. De akte zal nu met krantenartikelen en fotomateriaal worden ingestuurd om een plekje te krijgen in het nieuwe World Guinness book of records.

Stichting Activiteiten Mill kan terugkijken op een meer dan geslaagd evenement. Mede gezien de vele aandacht die deze recordpoging ook in de landelijke media heeft gekregen is het doel bereikt, Mill en al haar mogelijkheden promoten.
advertentie