Deel dit artikel ‹ Terug

Roepaen op zijn paasbest

Geplaatst op: dinsdag 27 maart 2012


Een lang paasweekend voor de boeg, dat verdient een mooie invulling bestaande uit een Canadese warme folkstem, Nederlands trots en alleskunner Frederique Spigt en een bijzondere theatrale dansbeleving!

LAURA GIBSON & band, SUPP. JAY NASH
Donderdag 05 april | aanvang 20:30 uur | €15,50 | pop

Laura Gibson brak bijna drie jaar geleden door met het prachtige “Beast Of Sesaons”. Met haar nieuwste cd “La Grande” schaart Laura Gibson zich onder de beste vrouwelijke singer songwriters van dit moment. De zaal vult zich met americana, jazz, folk en vooral een erg warme, prachtige stem.

Voor zijn laatste album “Diamonds and Blood” werkte de talentvolle Amerikaanse singer-songwriter Jay Nash samen met ervaren muzikanten die meewerkten aan platen van Lucinda Williams, Ray LaMontagne en de Counting Crows.

FREDERIQUE SPIGT
Vrijdag 06 april | aanvang 20:30 uur | €17,50 | pop

De start van ‘Land’, het nieuwe programma van Frédérique Spigt, valt samen met het verschijnen van haar gelijknamige cd. Zoals vaker in haar carrière gooit de zangeres het over een nieuwe muzikale boeg en verruilt zij haar chansons dit keer voor countrymuziek. Geen country in traditionele zin, maar aanstekelijke liedjes met een ‘Spigtiaans’ karakter, hier en daar voorzien van een vleugje rock-’n-blues. De nummers roepen beelden op van galopperende paarden, schurken en uitgestrekte vlakten. Maar ook hartverscheurende, romantische liefdesliedjes ontbreken niet. Spigt zet de sfeer zo treffend neer dat het lijkt alsof u in de zinderende hitte werkelijk over de prairie uitkijkt. In de verte lopen drie muzikale cowboys, de begeleidingsband van Spigt.

STICHTING DE MUZENVAL, VIA CRUCIS
Vrijdag 06 april | aanvang 20:30 uur | €15,00 | theatrale dans

Veertien kruiswegstaties op muziek gezet door Franz Liszt. Tijdens de uitvoering door de Muzenval wordt de kruisweg opnieuw afgelegd: twee dansers op de weg van de Burcht Antonia tot aan de heuvel Golgotha. Met behulp van camera’s wordt de lijdensweg geregistreerd. De techniek zet beelden stil en zo wordt een nieuwe reeks van kruisbeelden gevormd en geprojecteerd op een scherm. Het publiek kijkt toe, ziet de voorbije beelden maar ziet ook zichzelf. Op de dansvloer liggen kasseien in kronkelige lijnen. Deze verbeelden een fictieve plattegrond van Jeruzalem met de Via Crucis.

www.roepaen.com