Zomerhelden: Dick Jetten Deel dit artikel ‹ Terug naar bedrijven

Zomerhelden: Dick Jetten

Geplaatst op: dinsdag 10 september 2019


In de nieuwe rubriek Zomerhelden vind je bedrijven die een hart voor de regio hebben en daardoor 'de mooie zomer' mede mogelijk hebben gemaakt. Want zonder sponsoren geen bruisende evenementen.
Deze week spraken met Dick Jetten van het gelijknamige Auto Jetten Cuijk, officiële Opel Dealer. In Boxmeer heeft hij een Shell-tankstation aan de Beugenseweg. Zijn naam viel bij meerdere evenementen zoals Vierdaagse Feesten Cuijk en Daags na de Tour.

Tot Frontgebied verklaard
'Waar ik deze week nog trotse sponsor van ben geworden is het boek van Guido Siebers. Ken je dat? Het boek is getiteld 'Tot Frontgebied verklaard' en gaat over de imposante geschiedenis van Boxmeer in de Tweede Wereldoorlog. Onze beiden grootouders hebben hier een boeiende rol in gespeeld, waar we veel respect voor hebben. Dit is zo'n prachtig initiatief! De inzet en drive van Guido vind ik fantastisch. Dat hij input van mijn familie, zoals een film uit de oorlog, kan gebruiken voor het prachtige boek vind ik eervol.
Ik maak echt een diepe buiging voor hem, én medeauteur Geurt Franzen en zijn broer Kevin die er qua vormgeving werkelijk een kunstwerk van maakt. Guido was zo bezig met het boek dat sponsoring nog niet de aandacht heeft gekregen die het verdient. Daar vroeg hij dus ook niet om, maar ik heb dat gewoon aangeboden. Omdat ik vind dat je als ondernemers lokale initiatieven moet steunen. Dat hoeft dus niet altijd een bord langs het voetbalveld te zijn. We mogen best wat creatiever worden hierin met zijn allen. Ik vind dat we mensen die zo'n betrokkenheid hebben en schouders ergens onder zetten, die moeten we stimuleren en belonen. Deze mensen zetten de regio écht op de kaart en zorgen voor de leefbaarheid.' 

Vierdaagse Feesten
'De Vierdaagse Feesten, heb je gezien hoe wij op de Maaskade in Cuijk vertegenwoordigd zijn met ons bedrijf ? Ik ben Ingrid Kloosterman en de rest van de commissie enorm dankbaar voor het platform wat wij hier aangeboden krijgen. Ik ben jaren geleden ingestapt toen de Vierdaagse-organisatie het financieel niet gemakkelijk had, ik kreeg vervolgens mooie kansen om dit initiatief te ondersteunen. Ze hebben veel risico’s genomen en met een klein team er flink hun schouders onder gezet. Daar heb ik echt respect voor. Na enkele jaren heb ik Ingrid gebeld of ik zelfs wat meer mocht sponsoren? Dat vond ze goed. Haha, ja ik ben zo tevreden over de samenwerking, maar liefst 45.000 wandelaars lopen onder mijn reclame door. Dat is toch fantastisch? De VIP tent is leuk, maar het plein waar iedereen blij en trots staat te feesten is nog veel mooier. Dan denk ik: daar heb ik aan mogen bijdragen!'

Olympische droom
'Verfrissend was sportman Lars Arts, hij kwam eens op een vrijdagmiddag binnenlopen en vroeg: 'Wilt u mij helpen om mijn Olympische droom te realiseren?' Ik zeg ga zitten. Hij bleek voor een plekje op de Spelen te gaan met het Nederlandse Bobslee/Skeletton team. Daarvoor ging hij wekelijks op en neer naar Heerenveen. Hij vroeg om een bijdrage in de brandstof. Toen ben ik gaan nadenken. Wat kan ik doen? Waar hij als sportman iets aan heeft, en waar ik ook meerwaarde in zag. Ik moet wel een raakvlak hebben met hetgeen ik sponsor en natuurlijk moet het een meerwaarde hebben, het liefst voor beide partijen. Toen heb ik hem een volledig nieuwe auto beschikbaar gesteld. Ik werd door zijn droom echt geïnspireerd, zijn enthousiasme en onbevangenheid. De auto is ook een middel geworden om extra sponsoren te trekken. Dat hebben we een jaar of drie gedaan, met ieder jaar een nieuw exemplaar. Uiteindelijk is hij van bobslee op de Skeleton-sport overgegaan, helemaal heftig. Helaas viel hij net buiten de selectie, er kon er maar één door naar de Olympische spelen. Samen waren we ook betrokken bij de ijsbaan “Cuijk on Ice”. Dat was ook echt een leuke, onderscheidende manier van sponsoring.'

Techno Promo
Ook Techno Promo mag op onze steun rekenen. Zo'n mooi initiatief, dit centrum, waar de jeugd vertrouwd wordt gemaakt met werken in de Techniek. Daar zijn inmiddels maar liefst 100.000 kinderen geweest, dat is toch niet te geloven ? Allemaal dankzij een team van vrijwilligers. De techniek heeft de toekomst, kids hebben de toekomst. Vanuit TechnoPromo komen jaarlijks leerlingen van de basisschool bij ons op bezoek voor een snuffelstage. Geweldig leuk, om de jeugd te zien ‘werken’ in onze werkplaats, Lekker met hun handen wapperen, airbags te zien werken, kennis laten maken met nieuwe technieken, banden demonteren en dat soort dingen. Wat ik daar als sponsor uithaal? Voldoening! Dat zou ik graag als boodschap naar andere ondernemers meegeven; word initiatiefrijker naar de omgeving, waar we het zelf ook van moeten hebben.'

Meer weten over Jetten?
www.autojetten.nl


advertentie