Albert Verlinde geeft startsein voor campagne ‘Mooier dan ooit!’ Deel dit artikel ‹ Terug

Albert Verlinde geeft startsein voor campagne ‘Mooier dan ooit!’

Geplaatst op: donderdag 22 april 2021


Gisteravond heeft Albert Verlinde in het tv-programma Op1 het startsein gegeven voor de grootste cultuur- en entertainmentcampagne die Nederland ooit heeft gekend. Met het ongekende unieke project ‘Mooier dan ooit’ wil de cultuursector met makers, de mensen voor en achter de schermen en het publiek op een bijzondere manier aftellen naar het moment dat alle theaters, poppodia, musea, festivals en opleidingen weer open mogen.
Albert Verlinde, voorzitter van het campagneteam, is blij dat hij eindelijk de figuurlijke rode loper kan uitleggen voor dit unieke project. De afgelopen maanden is samengewerkt met brancheverenigingen in de cultuur- en entertainmentsector. In samenwerking met diverse fondsen waaronder het Prins Bernhard Cultuurfonds en heel veel makers is deze campagne tot stand gekomen.
De campagne, gefinancierd door de overheid, Nationaal Theaterfonds en de BankGiro Loterij, is breed gedragen. Meer dan 750 organisaties uit de hele cultuur-, en entertainmentsector, waaronder ook Schouwburg Cuijk, werken mee. Het is nog nooit in Nederland vertoond dat zoveel organisaties gesubsidieerd en niet gesubsidieerd de handen ineen hebben geslagen.

Mooier dan ooit
“De Covid-19 pandemie heeft niet alleen een spoor achtergelaten in onze mooie sector, maar in heel Nederland,” laat Albert Verlinde weten. “Fysiek, mentaal, financieel, we zijn allemaal op verschillende gebieden geraakt. Als theater, als producent, als museum, als gezelschap, acteur, crew- of kassamedewerker. Maar ook de bezoeker. Na maanden binnen zitten, beperking van sociale contacten, heeft heel Nederland behoefte aan ademruimte, genieten, geluk beproeven, kortom leven.”
“Op dit specifieke gevoel, deze wens en behoefte, willen wij inspelen”, vertelt hij verder. “Met deze brede campagne, die gezamenlijk door iedereen in onze industrie met tomeloze positieve energie wordt gedragen, willen we heel Nederland laten weten dat we terug zijn. Dat het kan, dat het mag, dat het veilig is, en dat theater- en museumbezoek onderdeel is van het leven. Een leven dat zich niet afspeelt achter schermen. Na een lange tijd waarin er weinig tot niets kon, gaat het licht weer aan. We mogen weer! En wat hebben we het gemist. Dat specifieke gevoel, die magische momenten. Die worden, na deze lange, vreemde tijd, ongetwijfeld... mooier dan ooit!”

Voorpret
De eerste fase van de campagne, die vandaag van start gaat, staat in het teken van vooruitkijken en aftellen. Schouwburg Cuijk deelt daarom de komende tijd op haar website en Facebookpagina een leuke dosis voorpret. Samen met het publiek kijkt de schouwburg uit naar nieuwe voorstellingen en nieuwe ervaringen.
De bedoeling van deze campagne is dat Nederland gezamenlijk aftelt tot het moment waarop de locaties echt hun deuren mogen openen. Ook de makers worden de komende periode in het zonnetje gezet. Na ruim een jaar niets kunnen doen, krijgen genres en makers in een speciaal voor hen bedoelde week alle aandacht op zich. Zo komt er de week van het cabaret, de week van het theater, de week van de dans, de week van de musical en de week van de klassieke muziek. Alles om ook de makers te laten weten dat ze worden gemist en dat het publiek niet kan wachten om hen te zien optreden. De campagne is nu gestart en gaat op zijn minst een jaar door.
Kijk voor meer informatie op mooier-dan-ooit.nl

 
advertentie