Deel dit artikel ‹ Terug

Nieuwe wachtenden op schutting Schouwburg Cuijk

Geplaatst op: dinsdag 7 oktober 2014


Disko op de schutting

kans op twee vrijkaartjes voor het theaterseizoen 2015-2016

Publiek speelt hoofdrol
De bouwschutting van Schouwburg Cuijk is bekleed met een bijzonder doek. Iedere 2 à 3 weken wordt er een orginele foto van een 'Schouwburger' op de schutting bijgeplakt. Een 'Schouwburger' is iemand die een duidelijke relatie heeft met het Land van Cuijk & Maasduinen en/of de schouwburg. Tot de opening van de Schouwburg in 2015 blijft de wachtrij dus groeien.

Huh? Wat zeg ik?
Het publiek kan via de website Schuttingpraat.nl een tekstballon indienen en bepalen wat de 'Schouwburger' zegt.

De leukste wint.
De inzendingen worden door een jury beoordeeld op humor, relevantie en creativiteit. De beste wint vrijkaartjes voor het theaterseizoen 2015/2016, krijgt een vermelding in de galerij op de site én de tekst komt op de schutting.

Schouwburg Cuijk: het wachten meer dan waard
Het doel van de campagne 'Schouwburg Cuijk, het wachten meer dan waard' is om het publiek tijdens de bouwperiode een bijzonder 2-dimensionaal straattheater te bieden, waarin het zélf de hoofdrol kan spelen. Tegelijkertijd is de opening van de vernieuwde schouwburg 'het wachten meer dan waard'.
 
Schuttingpraat.nl

De interactieve on- en offline marketingcampagne waarin theater en humor de boventoon zullen voeren is voor Schouwburg Cuijk bedacht en gerealiseerd door Di-visie, corporate identity & branding.
Via de website wordt het publiek in staat gesteld om het beeld op de schutting te beïnvloeden. Dit unieke 2-dimensionale straattheater is een eerste actieve kennismaking van het publiek met Schouwburg Cuijk ‘nieuwe stijl’.

Hoe werkt het?
Via social media en offline publicaties wordt elke 2 á 3 weken bekend gemaakt dat er een nieuwe 'Schouwburger’ op de website schuttingpraat.nl staat opgesteld. De beschrijving van de persoon, de wijze van fotografie en de plaats in de rij, zijn bepalend voor de reacties van het publiek. Op de website kan via een geautomatiseerd systeem een tekstballon bij de persoon worden ingevuld en vervolgens na autorisatie via Facebook worden gedeeld. De tekst die het meest pakkend is qua humor en interactiviteit met het publiek zal uiteindelijk - samen met de beeltenis van de persoon - op de schutting worden 'bijgeplakt'. Deze maandelijkse cyclus zorgt voor een groeiende rij wachtenden op de schutting in het centrum van Cuijk. Het publiek maakt elke maand kans om door middel van het actief inzenden van teksten op de website, vrijkaartjes te bemachtigen voor het nieuwe theater van Cuijk.

Idee, ontwerp en realisatie: Di-visie, corporate identity & branding
Met dank aan: Di-visie, corporate identity & branding, Cybox - internet communicatie, Berry Poelen - Fotografie Hagemann, Aben Reclame - drukwerk bouwzeil en aanvullende stickers, Breedbeeld producties timelapse opnames en online streaming,Betsie’s kledingverhuur en Smit Leasing voor het ter beschikking stellen locatie camera timelapse. Deze bedrijven werken gedurende de looptijd belangeloos mee aan de voortgang van het project.

Selectie van de schouwburgers in de rij: een externe denktank in samenwerking met Schouwburg Cuijk.

Het resultaat van deze unieke samenwerking is vanaf 16 mei 2014 te zien op de schutting aan de voorzijde van de schouwburg in het centrum van Cuijk en online op www.schuttingpraat.nl

Website: schuttingpraat.nl
Facebook: schuttingpraat
Twitter: schuttingpraat