Deel dit artikel ‹ Terug

Nieuwe Schouwburger in wachtrij op bouwschutting Schouwburg Cuijk

Geplaatst op: donderdag 24 juli 2014


‘Rondje van de baas’ in de rij op Cuijkse Schouwburg schutting
Rondebaas ‘Daags na de Tour’ Pierre Hermans krijgt een plekje op Schuttingpraat.nl. Het op sterven na dode Boxmeerse wielerspektakel werd door Hermans vorig jaar succesvol gereanimeerd. Hermans heeft daarmee een mooi Land van Cuijks evenement stevig terug op de kaart gekregen. Wie naast massageolie en kettingvet nog wat anders op wil snuiven kan nu ook op de Boxmeerse terrassen Franse cultuur inademen. Pierre schrijft columns en zit dan ook nooit om een goede quote verlegen. Een publiek figuur die een mooi schouwspel teweeg brengt, dat vraagt om een plekje op de schutting van Schuttingpraat.nl.

Publiek speelt hoofdrol
De bouwschutting van Schouwburg Cuijk is bekleed met een bijzonder doek. Iedere 2 à 3 weken wordt er een originele foto van een 'Schouwburger' op de schutting bijgeplakt. Een 'Schouwburger' is iemand die een duidelijke relatie heeft met het Land van Cuijk & Maasduinen en/of de schouwburg. Tot de opening van de Schouwburg in 2015 blijft de wachtrij dus groeien.

Huh? Wat zeg ik?
Het publiek kan via de website Schuttingpraat.nl een tekstballon indienen en bepalen wat de 'Schouwburger' zegt.

De leukste wint
De inzendingen worden door een jury beoordeeld op humor, relevantie en creativiteit. De beste inzending wint vrijkaartjes voor het theaterseizoen 2015/2016, krijgt een vermelding in de galerij op de site, én de winnende tekst wordt op de schutting bijgeplakt..

Schouwburg Cuijk: het wachten meer dan waard

Het doel van de campagne 'Schouwburg Cuijk, het wachten meer dan waard' is om het publiek tijdens de bouwperiode een bijzonder 2-dimensionaal straattheater te bieden, waarin het zélf de hoofdrol kan spelen. Tegelijkertijd is de opening van de vernieuwde schouwburg 'het wachten meer dan waard'.
 
Schuttingpraat.nl
Via interactie wordt het publiek in staat gesteld om via de website het beeld te beïnvloeden en daardoor de schutting zelf te veranderen. Dit unieke 2-dimensionale straattheater is een eerste actieve kennismaking van het publiek met Schouwburg Cuijk nieuwe stijl.

Hoe werkt het?
Via social media en offline publicaties wordt elke 2 á 3 weken bekend gemaakt dat er een nieuwe 'Schouwburger’ op de website schuttingpraat.nl staat opgesteld. De beschrijving van de persoon, de wijze van fotografie en de plaats in de rij, zijn bepalend voor de reacties van het publiek. Op de website kan via een geautomatiseerd systeem een tekstballon bij de persoon worden ingevuld en vervolgens na autorisatie via Facebook worden gedeeld. De tekst die het meest pakkend is qua humor en interactiviteit met het publiek zal uiteindelijk - samen met de beeltenis van de persoon - op de schutting worden 'bijgeplakt'. Deze maandelijkse cyclus zorgt voor een groeiende rij wachtenden op de schutting in het centrum van Cuijk. Het publiek maakt elke maand kans om door middel van het actief inzenden van teksten op de website, vrijkaartjes te bemachtigen voor het nieuwe theater van Cuijk.

Idee, ontwerp en realisatie: Di-visie, corporate identity & branding
Met dank aan: Di-visie, corporate identity & branding, Cybox - internet communicatie, Berry Poelen - Fotografie Hagemann, Aben Reclame - drukwerk bouwzeil en aanvullende stickers, Betsie's kledingverhuur. Deze bedrijven werken gedurende de looptijd belangeloos mee aan de voortgang van het project.
Selectie van de schouwburgers in de rij: een externe denktank in samenwerking met Schouwburg Cuijk .

Het resultaat van deze unieke samenwerking is vanaf 16 mei 2014 te zien op de schutting aan de voorzijde van de schouwburg in het centrum van Cuijk en online op www.schuttingpraat.nl

Website: schuttingpraat.nl
Facebook: schuttingpraat
Twitter: schuttingpraat