Deel dit artikel ‹ Terug

Land van Cuijk ontsloten op Landelijke Databank

Geplaatst op: donderdag 27 februari 2014


Op 28 februari jl. hebben Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland en Antoine Walraven, voorzitter Regionaal Bureau voor Toerisme Land van Cuijk (RBT) een samenwerkingsovereenkomst getekend. Dit gebeurde onder toeziend oog van wethouder Arthur Baudet, voorzitter van het portefeuillehoudersoverleg Toerisme en Recreatie Land van Cuijk.

Digitale infomatie
Hoewel het RBT Land van Cuijk van de fysieke VVV-kantoren afscheid heeft genomen om op een meer eigentijdse wijze invulling te geven aan de informatieverlening, heeft zij wel besloten om zich aan te sluiten bij de landelijke databank van de VVV-organisatie. Op deze wijze wordt alle toeristische data van het Land van Cuijk ontsloten voor grote partijen zoals de ANWB. De digitale informatie wordt via de VVV website aan de consument aangeboden. Als de consument op internet zoekt naar “VVV Land van Cuijk” of “VVV” en een van de plaatsnamen, dan komt men automatisch op Heerlijke Ontmoetingen terecht.

Consumentenmerk
“VVV is het sterkste consumentenmerk van Nederland op het gebied van toerisme en recreatie en wordt alom geassocieerd met klantvriendelijk, vertrouwd, sympathiek, gastvrij, toegankelijk en behulpzaam” zegt Kees van Wijk van VVV Nederland. “Uit onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam blijkt dat bezoekers die via onze databank toeristische sites bezoeken per dag tot maar liefst 16% extra besteden. En die extra bestedingen komen ten goede aan de bedrijven en organisaties in de regio waar wij (Land van Cuijk) zich voor inzetten zoals horecagelegenheden, attracties en musea.”

Website
“Door de inzet van de landelijke distributiekanalen zoals de landelijke website vvv.nl en de landelijke VVV NL app zal de zichtbaarheid van het lokale bedrijfsleven vergroot worden. Hierdoor zal het aantal bestedingen in onze regio toenemen waardoor onze economie een flinke impuls krijgt”, aldus Antoine van Walraven.