Deel dit artikel ‹ Terug

Celbo Racing Team; Mike en Thijs klaar voor het nieuwe seizoen!

Geplaatst op: dinsdag 9 april 2013


In de Open Nederlandse Kampioenschappen (ONK) 50cc Super Klasse vinden we dit seizoen ook het Celbo Racing Team. Dit bestaat uit Mike Willems (19 jaar) uit Mill en Thijs Lamers (18 jaar) uit Sint Hubert.

“Dit is ons eerste seizoen dat we in deze klasse mee gaan doen,” vertelt Mike Willems. “Vorig jaar zijn we met het brommercrossen begonnen, maar toen alleen op Maisplakwedstrijden. Dat doen we dit jaar overigens ook nog.” Thijs Lamers vertelt dat ze zich echter vooral richten op het
ONK. “Dat zijn 12 wedstrijden dit jaar en die worden verreden door heel Nederland. Van alle wedstrijden vervallen de 2 slechtste uitslagen. En ons doel? Da’s lastig te zeggen, want dat hangt van zoveel dingen af. Maar we hopen bij de beste 10 te eindigen.”
Mike en Thijs vormen samen het Celbo Racing Team. Mark Kremers (48 jaar) uit Mill is eigenaar van het bedrijf Celbo, specialist in cellenbetonbouw. Mark: “Vorig jaar vroegen Mike en Thijs mij of ik ze wilde sponsoren. Na daar even over nagedacht te hebben ben ik op hun verzoek ingegaan. Dat vooral omdat de jongens erg serieus met hun sport bezig zijn en ik zelf een echte liefhebber ben van brommers en motoren.” Ook JBL Steigerverhuur en de Verhuurschuur zijn sponsor van dit team. Overigens kunnen Mike en Thijs nog altijd extra sponsoren gebruiken om nog beter te kunnen worden. Thijs: “Brommercross is minder duur dan motorcross, maar toch gaat er best veel geld in deze hobby zitten. We sleutelen zelf aan onze brommers en kunnen het meeste wel zelf doen.” “Maar het echte optimaliseren van het motorblok, daar moet je specialist voor zijn,” vertelt Mike. “En dat laten we doen. Voor dat soort zaken hebben we dus eigenlijk extra sponsoren nodig. Dus als er zijn die belangstelling hebben?”

Brommercross klinkt in eerste instantie makkelijker dan het is. Dat blijkt uit hetgeen Mike en Thijs enthousiast over hun hobby vertellen. Mike: “Een normale brommer is niet geschikt en je kunt ook geen kant-en-klare cross brommer kopen.” In de praktijk komt het er op neer dat er een
frame van een crossmotor wordt gekocht die geprepareerd moet worden. Thijs: “De ophanging voor bijvoorbeeld het blok moet je zelf maken. Een motorblok van een brommer past niet zomaar op een frame van een motor.” Daarnaast komt er qua training ook het een en ander kijken voor er daadwerkelijk gestart kan worden. “We trainen met de brommer en op motoren, maar daarnaast moet je ook aan je conditie werken.” Daarvoor gaan de heren regelmatig sporten bij Fitland.

Meer weten?