Deel dit artikel ‹ Terug

Theaterproducent zet nieuw sociaal medium in om publiek te trekken

Geplaatst op: woensdag 5 oktober 2011


Heineken, Interpolis en KLM gingen voor, maar Klein Ovink Theaterproducties is de eerste theaterproducent die vanaf heden samenwerkt met de startup Repudo.
Repudo, wat staat voor Real Public Domain, is een dienst waarmee gebruikers en ook bedrijven digitaal op een door hen bepaalde locatie iets kunnen achterlaten. De eindgebruiker of ontvanger kan deze actie of dit cadeau fysiek incasseren op een locatie. Het combineert zo de virtuele en reële wereld en spreekt daarmee een potentieel nieuwe publieksgroep aan.
In het geval van KO Theaterproducties wordt bij geselecteerde theaters door het hele land een 2 toegangskaarten voor de prijs van 1 actie ‘gedropt’. De applicatie werkt met gps, waardoor de gebruiker op zijn iPhone, Blackberry of Android kan zien waar hij moet zijn. Er zijn inmiddels meer dan 100.000 Repudo gebruikers.
Marcel Klein Ovink, directeur KO Theaterproducties: “De kunstsector is niet direct een voorloper op het gebied van de nieuwe 2.0 marketing, maar wij zijn een actief en ambitieus bedrijf dat ook de doelgroep wil aanspreken die niet via de geijkte communicatie te bereiken valt. Door onze samenwerking met Repudo kunnen we via het web mensen meteen enthousiast maken voor onze nieuwe voorstelling Het Gouden Ei, naar de bestseller van Tim Krabbé. Dit is een stuk dat zeker ook een jong publiek zal aanspreken.”
Het Gouden Ei, met steracteurs als onder meer Victor Löw en Peter Tuinman is het allereerste toneelstuk dat via het nieuwe platform onder de aandacht wordt gebracht. Repudo heeft hiervoor een speciale button binnen haar applicatie ontwikkeld. Deze wordt ingezet bij daarvoor geselecteerde theaters. Per theater worden 20 repudo’s ‘gedropt’ en de eerste 15 gebruikers die zich op de locatie melden, kunnen hun voordeel doen met de actie.
Het Gouden Ei gaat op donderdag 13 oktober in de Stadsschouwburg van Haarlem in première en zal, na Haarlem, theaters door heel Nederland aandoen.
Klein Ovink: “Het spelachtige karakter van de applicatie past wonderwel bij deze theatervoorstelling, want Het Gouden Ei is een ongelofelijk energiek en spannend stuk. Wij als producent maar ook de theaters verwachten veel van dit nieuwe initiatief.”
advertentie