‘Vloggen is must voor ondernemers’ Deel dit artikel ‹ Terug naar bedrijven

‘Vloggen is must voor ondernemers’

Geplaatst op: maandag 11 september 2017


Gerda van Galen en Evelien Bruins hebben recent het boek ‘Vloggen voor Dummies’ geschreven. Een must voor ondernemers, die hun bedrijf nog beter willen presenteren aan de buitenwereld. “Je kunt je enthousiasme voor je product of dienst veel beter overbrengen met een video”, vertelt Van Galen, oud-directeur van TV Land van Cuijk.

“Vloggen is dé goedkoopste manier om meer mensen te bereiken. Dankzij het gebruik van video’s kom je hoger in Google. Je ziet ook dat YouTube – waar je de video’s publiceert – steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt. Vloggen is daarnaast goedkoper én sneller dan een videoproductie. Als je goed weet wat je wilt zeggen, kun je het editten beperkt houden. Video boeit daarnaast; mensen blijven kijken naar bewegend beeld”, legt Van Galen uit.

De belangrijkste boodschap van het boek is dat ‘écht iedereen kan vloggen’. “Ondernemers hebben vaak veel vooroordelen en angsten, waarom ze niet starten. Daar gaan wij in het boek ook op in. Vaak denken mensen dat ze niet goed over komen op beeld. Of dat ze niet genoeg te zeggen hebben. Dat je er goed uit moet zien, is echt een vooroordeel. Het is veel belangrijker dat je authentiek bent en vol passie je verhaal kunt vertellen. Aan onderwerpen ook geen gebrek; iedere ondernemer kan uren over zijn bedrijf vertellen.”

Starten kun je meteen als je het boekje uit de bekende gele ‘voor Dummies’ serie hebt gelezen. “Je hebt alleen een smartphone en een selfiestick nodig. In ons boek delen we alle kennis over het opnemen van een vlog, het monteren, het publiceren en hoe je je vlog bij je doelgroep krijgt. Daar doe je het tenslotte voor.”

Het idee voor het boek is ontstaan tijdens de afgelopen jaarwisseling. “Evelien en ik bespraken onze goede voornemens. Als online marketeers kwamen we tot de conclusie dat video het écht helemaal is. Niet alleen bij jongeren, die het liefst willen doorbreken als de nieuwe Enzo Knol, maar ook op zakelijk vlak. Nog voor twaalven hadden we al een plan richting de uitgever gestuurd. Zij waren direct enthousiast, net als de Amerikaanse bedenker van de Dummies-serie waar alle ideeën voor publicatie aan worden voorgelegd.”

Gerda van Galen en Evelien Bruins verzorgen daarnaast trainingen voor ondernemers die behoefte hebben aan extra begeleiding op het gebied van vloggen. Daarnaast werken zij momenteel aan ‘Videomarketing voor Dummies’. Dit boek verschijnt naar verwachting eind 2017, begin 2018.

Meer informatie: www.zakelijkvloggenvoordummies.nl

advertentie