Deel dit artikel ‹ Terug naar bedrijven

Bricks, clicks en... 'handpicks'

Geplaatst op: dinsdag 22 maart 2016


Jansen en Jansen te Boxmeer, een begrip in de betere mannenmode, business- en trouwkostuums gelooft in dé nieuwe retailformule: bricks, clicks en handpicks.

Al jaren weet het bedrijf succesvol te overleven in een markt die sterk onder druk staat, met name door de komst van het internet. Met een succesvolle vestiging in Boxmeer weten zij het publiek uit heel Nederland te bereiken, door middel van de sterke naam en op tijd de stap naar online te maken met specifieke websites.

Maar nu worden de ‘clicks en bricks’ uitgebreid met online personal shopping, een trend die we al enkele jaren zien ontwikkelen. “In de hedendaagse vluchtige tijd besteden mannen minder tijd aan shoppen, maar willen toch graag optimaal bediend worden. Dit geldt zeker voor het segment waar wij ons op richten. Met ons personal shopping concept willen we de ‘moderne man’ bereiken die kan profiteren van beiden: Onze producten, service en expertise als tailor, maar wel wanneer het hen uitkomt. Zelf spreken we dan ook van ‘Bricks, clicks en handpicks’,” aldus Martijn Jansen, eigenaar van Jansen en Jansen en mede initiatiefnemer van het nieuwe concept GentleMannered.

‘Handpicks’
Het principe van een online personal shopping service is niet heel veel anders dan de reeds bestaande personal shopping services. De klant bestelt een box met kleding en accessoires wanneer het hem uitkomt en past thuis de kleding op zijn gemak. Vervolgens kiest de klant welke producten hij wel en welke hij niet wilt houden en stuurt deze kosteloos retour: ‘handpicks’.
“Het grote verschil met andere shopping services is dat deze weinig affiniteit hebben met het ambachtschap. De persoon aan de andere kant van de lijn is een verkoper terwijl wij enorm veel mannen écht weten te helpen dankzij onze ervaring in maatwerk kleding, kostuums maar ook (smart) casual. Geen dozen schuiven met ‘standaard’ populaire merken, maar klanten bedienen met kennis van producten, materialen en natuurlijk ons assortiment premium merken.
Dit zien onze klanten ook terug in een zeer bewuste keuze van producten in de stijlbox die de klant ontvangt. Overigens is er ook bewust gekozen voor een drietal voor-geselecteerde stijlboxen voor de klant die graag zelf meer controle heeft op de stijlbox die hij wenst te ontvangen.”

GentleMannered - Personal Shopping met klasse
“Doordat de clicks en bricks op orde zijn, is de stap naar ‘handpicks’ eigenlijk een vrij logische.” vertelt Jansen, die samen met de bedenker van het concept Mark Philips gelooft in een totaalformule waarbij de consument zelf kiest hoe, waar en wanneer hij zijn kleding koopt.
“Met het concept GentleMannered willen we de klant ‘klasse’ en een ‘beleving’ bieden die men gewend is van Jansen en Jansen. Een bezoek aan onze website of het ontvangen van onze luxe stijlbox moet de klant hetzelfde gevoel geven als wanneer men onze winkel binnenloopt en het liefst nóg iets meer. Daarom is er veel tijd en energie gestoken in het concept GentleMannered, waarbij we ons richten op de ‘moderne Gentleman’. Een type waar veel mannen zich in kunnen herkennen: Van jong tot oud, casual tot chique en héél belangrijk voor ieder budget. Naast het gemak van een personal shopper biedt GentleMannered méér voor de ‘moderne Gentleman’, waaronder waardevolle kleding- en stijltips, etiquette, voordelen en delen we onze kennis,” aldus Philips.

Met deze uitgebreide formule is Jansen en Jansen één van de eerste ondernemers die weg heeft bewandeld van bricks naar clicks en uiteindelijk naar ‘handpicks’. Veel aanbieders leggen zich toe op één of maximaal twee van de shopping methodes, maar het is voor weinigen weggelegd om de klant succesvol te bedienen op drie manieren.
Bekijk de website gentlemannered.com en ontdek het gemak van een personal shopper met klasse.